question 国語・社会・理科の3科目の平均点が73点のとき,算数が □ 点だと,4科目の平均点が76点になります。 When the average score of the three subjects of Japanese language, social studies, science is 73, if mathematics is □ point, the average point of four subjects becomes 76 points. เมื่อคะแนนเฉลี่ยของสามวิชา ภาษาญี่ปุ่น สังคมศาสตร์ วิทยาศาสตร์คือ 73 คะแนน ถ้าคณิตศาสตร์เป็น □ คะแนน เฉลี่ยคะแนนของวิชาทั้งสี่จะเป็น 76 คะแนน
question 音の速さは気温が1℃上がると毎秒0.6m速くなります。気温が14℃のときの音の速さが毎秒340mだとすると,気温が29℃のときの音の速さは毎秒 □ mです。 The speed of sound increases by 0.6 m / sec when the temperature rises by 1 ° C. If the sound speed is 340 m / s when the temperature is 14 ° C, the speed of the sound when the temperature is 29 ° C is □ m per second. ความเร็วของเสียงจะเพิ่มขึ้น 0.6 m / s เมื่ออุณหภูมิเพิ่มขึ้น 1 องศาเซลเซียส ถ้าความเร็วของเสียงเป็น 340 m / s เมื่ออุณหภูมิเป็น 14 ° C ความเร็วของเสียงเมื่ออุณหภูมิเป็น 29 ° C คือ □ เมตรต่อวินาที
question 時計の文字盤の数字を1から順に右回りに1,2,3,4…と数えていくと200番目の数字は □ です。 If you count the numbers on the face of the watch clockwise from 1 to 2, 3, 4 ..., the 200th digit is □. หากนับตัวเลขบนหน้าปัดนาฬิกาตามเข็มนาฬิกาตั้งแต่ 1 ถึง 2, 3, 4 ... หลักที่ 200 คือ □
question 姉は3200円,妹は1400円を持っていました。2人は同じ品物を買ったので,姉と妹の残りの金額の比が7:2になりました。品物の値段は □ 円です。 Elder sister had 3200 yen and younger sister had 1,400 yen. Since the two bought the same goods, the ratio of money between elder sister and younger sister became 7:2. The price of goods is □ yen. พี่สาวมี 3200 เยนและน้องสาวมี 1400 เยน เมื่อทั้งสองซื้อสินค้าเดียวกัน อัตราส่วนของเงินระหว่างพี่สาวและน้องสาวกลายเป็น 7:2 ราคาของสินค้าคือ □ เยน
question 池の周りをAさんは分速60mで歩き,Bさんは分速300mでAさんと同じ向きに自転車で走ります。BさんがAさんを追いこしてから次に追いこすまでに15分かかりました。池の周りの長さは □ mです。 A walks around the pond at a speed of 60 meters per minute, while B runs by bicycle at the speed of 300 meters per minute in the same direction. It took for B 15 minutes to overtake A again after overtaking. The length around the pond is □ m. A เดินรอบบ่อน้ำด้วยความเร็ว 60 เมตรต่อนาที ในขณะที่ B วิ่งด้วยจักรยานด้วยความเร็ว 300 เมตรต่อนาที ในทิศทางเดียวกัน B ใช้เวลาประมาณ 15 นาทีในการแซงรถอีกครั้ง ความยาวรอบบ่อน้ำเป็น □ เมตร
วิธีทำ ความแตกต่างของความเร็วระหว่าง A และ B 300-60=240m/minute (เมตรต่อนาที) 240x15=3600m (เมตร)
question 1立方メートルあたり0.8t の重さがある材料でできているたて5cm,横15cm,高さ3cmの直方体があります。この直方体300個の重さは kgです。 There is a rectangular parallelepiped of 5 cm long, 15 cm wide and 3 cm high made of material with a weight of 0.8 t per cubic meter. The weight of 300 pieces of this rectangular parallelepiped is □ kg. มีรูปกล่องสี่เหลี่ยมผืนผ้าที่มีกว้าง 5 ซม. ยาว 15 ซม. และสูง 3 ซม. ทำจากวัสดุที่มีน้ำหนัก 0.8 ตันต่อลูกบาศก์เมตร น้ำหนัก 300 กล่องของรูปกล่องสี่เหลี่ยมผืนผ้านี้คือ □ กิโลกรัม
question 算数のテストを10回受けました。9回目と10回目のテストはそれぞれ72点と65点でした。10回全部の平均点が1回目から8回目の平均点より0.5点下がったとき,10回のテスト全部の平均点は □ 点です。 I got 10 math tests. The ninth and tenth tests were 72 points and 65 points respectively. When the average point of all 10 tests falls by 0.5 point from the average point from test 1 to test 8, the average point of all tests will be □ point. ฉันได้รับการทดสอบทางคณิตศาสตร์ 10 ครั้ง การทดสอบที่เก้าและสิบมีคะแนนเท่ากับ 72 คะแนนและ 65 คะแนนตามลำดับ เมื่อคะแนนเฉลี่ยของการทดสอบทั้ง 10 ครั้งลดลง 0.5 คะแนนจากคะแนนเฉลี่ยจากการทดสอบ 1 ถึงทดสอบ 8 คะแนนเฉลี่ยของการทดสอบทั้ง 10 ครั้งจะเป็น □ คะแนน
วิธีทำ2 average 1 to8=a average 1 to 10=a-0.5 average 1 to 10=(8a+72+65)/10 a-0.5=(8a+72+65)/10 10(a-0.5)=(8a+72+65) 2a=72+65+5 a=71 average 1 to 10=71-0.5=70.5
question 分速1200mの自動車は,1時間30分で □ km進みます。 A car with a speed of 1200 m per minute will advance □ km in 1 hour 30 minutes. รถที่มีความเร็ว 1200 เมตรต่อนาทีจะวิ่งได้ □ กิโลเมตรภายใน 1 ชั่วโมง 30 นาที
question 円形の池があります。6mおきに木を植えたら,ちょうど20本植えて池を一周しました。この池の半径は mです。ただし,円周率は3とします。 There is a circular pond. When planting trees every 6 meters, we planted just 20 plants and went around the pond. The radius of this pond is □ m. However, the circumference ratio is 3. มีบ่อกลม เมื่อปลูกต้นไม้ทุกๆ 6 เมตร เราปลูกต้นไม้เพียง 20 ต้น และเดินไปรอบ ๆ บ่อ รัศมีของบ่อนี้คือ □ เมตร อย่างไรก็ตามอัตราส่วนของพายคือ 3
question みかんが全部で60個あります。A子さんとB子さんに3:□ の比で分けると,A子さんは36個になります。 There are 60 pieces of oranges. If distributing oranges to A and B by the ratio of 3:□, A will get 36 pieces of oranges. มีส้มจำนวน 60 ลูก ถ้าแจกจ่ายส้มให้ A และ B ตามอัตราส่วน 3:□ แล้ว A จะได้ส้ม 36 ลูก
question 240gの水に10gの食塩をとかすと,□ %の食塩水ができます。 When dissolving 10 g of salt in 240 g of water, □% salt water can be made. เมื่อละลายเกลือ 10 กรัมใน 240 กรัมของน้ำ สามารถทำน้ำเกลือ □% ได้
question 3で割ると2余り,4で割ると3余り,5で割ると4余る整数のうち,2000以下で2000にもっとも近い整数は □ です。 When divided by 3, the remainder is 2. When divided by 4, the remainder is 3. When divided by 5, the remainder is 4. Among such integers, the integer closest to 2000 and less than 2000 is □. เมื่อหารด้วย 3 ส่วนที่เหลือคือ 2 เมื่อหารด้วย 4 ส่วนที่เหลือคือ 3 เมื่อหารด้วย 5 ส่วนที่เหลือคือ 4 ในจำนวนเต็มดังกล่าว จำนวนเต็มใกล้ 2000 และน้อยกว่า 2000 คือ □
question 0,1,2,3の4枚のカードで4けたの数をつくるとき,2000より小さい数は □ 通りあります。 When creating 4-digit numbers with 4 cards of 0, 1, 2, 3, there are □ number of numbers less than 2000. เมื่อสร้างตัวเลข 4 หลักด้วย 4 บัตรจากจำนวน 0, 1, 2, 3 จะมี □ จำนวนที่เป็นน้อยกว่า 2000
question 45人のクラスで国語・算数について好き・きらいを調べたところ,国語の好きな子が28人,算数の好きな子が24人,ともに好きな子が12人いました。ともにきらいな子は □ 人です。 I investigate about likes and dislikes about national language and mathematics in a class which have 45 pupils, and there were 28 pupils who like national languages, 24 pupils like mathematics, and 12 pupils who like both. The number of pupils who dislike both subject are □ people. ฉันสอบสวนเกี่ยวกับความชอบและไม่ชอบเกี่ยวกับภาษาประจำชาติและคณิตศาสตร์ในชั้นเรียนที่มีนักเรียน 45 คน และมีนักเรียน 28 คนที่ชอบภาษาประจำชาติ นักเรียน 24 คนที่ชอบคณิตศาสตร์ และนักเรียน 12 คนที่ชอบทั้งสองวิชา จำนวนนักเรียนที่ไม่ชอบทั้งสองวิชาคือ □ คน
question 1800円をA,B,Cの3人で分けました。AはCより520円多くもらい,BはCより260円多くもらいました。Cは □ 円もらいました。 1800 yen was divided by three people A, B, C. A received 520 yen more than C and B received 260 yen more than C. C received □ yen. 1800 เยนถูกแบ่งโดยสามคน A, B, C A ได้รับ 520 เยนมากกว่า C และ B ได้รับ 260 เยนมากกว่า C C ได้รับ □ เยน
question P君,Q君の歩く速さはそれぞれ毎分76m,毎分84mです。2人は同時にA地点を出発し,1.6kmはなれたB地点で折り返してA地点に戻ってきます。2人が出会うのは,B地点から □ mのところです。 The walking speeds of P and Q are 76 m/min and 84 m/min, respectively. They both start walking from point A to point B which is 1.6 km away and return back from point B to point A . The two people will meet at □ m from point B. ความเร็วในการเดินของ P และ Q เท่ากับ 76 เมตรต่อนาที และ 84 เมตรต่อนาที ตามลำดับ พวกเขาทั้งสองเดินจากจุด A ไปยังจุด B ซึ่งห่างออกไป 1.6 กม. และกลับจากจุด B ไปยังจุด A สองคนนี้จะพบกันที่ □ เมตร จากจุด B
question 5000分の1の縮図で1辺が2cmの正方形の面積は,2000分の1の縮図では □ cm2です。 The area of a square with a side of 2 cm in 1/5000 map is □ cm2 in 1/2000 map. พื้นที่ของสี่เหลี่ยมจัตุรัสที่มีด้าน 2 ซม. ในแผนที่ 1/5000 คือ □ ตารางเซนติเมตร ในแผนที่ 1/2000
question 0,1,2,3,4,5の6枚のカードから,3枚のカードをならべてできる3けたの偶数のうち,小さいほうから数えて5番目の数は □ です。 From the six cards of 0, 1, 2, 3, 4 and 5, the fifth number counted from the smaller of the even numbers of 3 digits which can be made by laying out three cards is □. จากหกบัตรของ 0, 1, 2, 3, 4 และ 5 จำนวนที่ห้านับจากจำนวนที่น้อยกว่าของตัวเลข 3 หลักซึ่งสามารถทำได้โดยการวางบัตรสามใบไว้คือ □
question たて18m,横30mの長方形の土地があります。この土地のまわりに同じ間かくで,できるだけ少ない本数の木を植えたいと思います。四すみには必ず植えるものとすると,木は全部で □ 本になります。 There is a rectangular land of 18 meters wide and 30 meters long. I would like to plant as few trees as possible around this land. If it is supposed to be planted in four corners, all the trees will be □ pieces. มีที่ดินรูปสี่เหลี่ยมผืนผ้ากว้าง 18 เมตรและยาว 30 เมตร ฉันอยากปลูกต้นไม้ให้น้อยที่สุดโดยระยะทางเท่าๆกันที่จะเป็นไปได้รอบ ๆ บริเวณนี้ ถ้ามันควรจะปลูกในสี่มุม จำนวนต้นไม้คือ □ ต้น
question ある学校の生徒数は650人で,男子はその52%です。女子の生徒数は □ 人です。 There are 650 students in a school and 52% of the students are boys. The number of girls' students is □ people. มีนักเรียน 650 คนในโรงเรียนและ 52% ของนักเรียนเป็นเด็กชาย จำนวนนักเรียนหญิงคือ □ คน
question 静水では時速9kmで走る船Aと,時速15kmで走る船Bがあります。川の下流の橋から上流の橋まで走るとき,Aは3時間,Bは1時間30分かかります。川の流れは時速 □ kmです。 There is a ship A running at 9 km/h and a ship B running at 15 km/h in the still water . When the ships run from the downstream bridge of the river to the upstream bridge, it takes 3 hours for A and 1 hour and 30 minutes for B. The flow of the river is □ km/h. มีเรือ A วิ่งอยู่ที่ 9 กม./ชม. และเรือ B วิ่งอยู่ที่ 15 กม./ชม. ในน้ำนิ่ง เมื่อเรือวิ่งออกจากสะพานล่องแก่งไปยังสะพานต้นน้ำใช้เวลา 3 ชั่วโมงสำหรับ A และ 1 ชั่วโมง 30 นาทีสำหรับ B. การไหลของแม่น้ำคือ □ กม./ชม.
วิธีทำ3 ship-a 9km/hour (in still water) ship-b 15km/hour (in still water) river flow v km/hour L/9-v=3 hour L/15-v=1.5 hour 1/(9-v)=2/(15-v) 15-v=2(9-v) v=18-15=3km/hour
question 太郎は □ 才で,花子の年令の2倍です。20年後には太郎は花子の年令の1.2倍になります。 Taro is □ years old, twice the age of Hanako. Taro will be 1.2 times the age of Hanako in 20 years. Taro อายุ □ ปี คือสองเท่า ของอายุ Hanako Taro จะมีอายุ 1.2 เท่าของอายุ Hanako ถ้าเวลา 20 ปี ผ่านไป
วิธีทำ T:H=□:(0.5□) (□+20)/(0.5□+20)=1.2 (□+20)=1.2(0.5□+20) 0.4□=4 □=10ปี check (10+20)/(5+20)=1.2 ok
วิธีทำ2 T:H=2:1 (ความแตกต่าง=1) after 20 years T:H=1.2:1=6:5 (ความแตกต่าง=1) 20/(6-2)=5 5x2=10ปี
question 箱の中に,りんごとみかんが同じ数,□ 個ずつあります。何人かの子供に,1人にりんご3個,みかん5個ずつ分けたら,りんごが19個,みかんが1個残りました。 There are the same □ pieces of apples and oranges in the box. For several children, if giving 3 apples and 5 oranges to 1 person, 19 apples and 1 oranges remained. มีแอปเปิ้ลและส้มอยู่ในกล่องที่มีจำนวนเดียวกันคือ □ ลูก ตามลำดับ สำหรับเด็กหลายคน ถ้าให้ 3 แอปเปิ้ลและ 5 ส้ม แก่ 1 คน จะมีเหลือเป็นแอปเปิ้ล 19 ลูก และส้ม 1 ลูก
question 10時28分のとき,時計の長針と短針で作られる角の小さい方の角度は □ 度です。 At 10:28 the angle smaller made by minute hand and hour hand is □ degree. เมื่อเวลา 10:28 มุม(ที่น้อยกว่า)ที่มีระหว่างเข็มนาทีและเข็มชั่วโมงของนาฬิกาอยู่ □ องศา
question 2700円で仕入れた商品を □ 円で売ると,利益は売値の10%になります。 If you sell the goods purchased at 2700 yen by □ yen, the profit will be 10% of the selling price. ถ้าขายสินค้าที่ซื้อในราคา 2700 เยนโดย □ เยน กำไรจะเท่ากับ 10% ของราคาขาย
วิธีทำ (□-2700)/□=0.1 (□-2700)=0.1□ 0.9□=2700 □=3000 yen
วิธีทำ2 กำหนดราคาขายเท่ากับ 1 กำไร 0.1 1-0.1=0.9→2700 (ราคาซื้อ) □=2700÷0.9=3000 yen (ราคาขาย)
วิธีทำ3 a for selling price a-2700=0.1a 0.9a=2700 a=3000 yen
question 6%の食塩水が200gあります。この食塩水に食塩を12g加えて熱すると,水が □ g蒸発し,12%の食塩水になります。 There is 200 g of 6% salt water. When 12 g of salt is added to this salt water and it is heated, water evaporates □ g and becomes 12% salt water. มี 200 กรัมของน้ำเกลือ 6% เมื่อเติมเกลือ 12 กรัม ลงในน้ำเกลือนี้ แล้วต้มระเหย □ กรัมของน้ำ จะกลายเป็นน้ำเกลือ 12%
question たて5cm,横8cmの長方形があります。この長方形のたてを4cm,横を □ cm長くしたら,面積が54.5cm2ふえました。 There is a rectangle of 5 cm width and 8 cm length. When I increased the width and length of the rectangle by 4 cm and □ cm respectively, the area increased 54.5 square centimeter. มีสี่เหลี่ยมผืนผ้ากว้าง 5 ซม. และยาว 8 ซม. เมื่อฉันเพิ่มความกว้างและความยาวของรูปสี่เหลี่ยมผืนผ้า 4 ซม. และ □ ซม. ตามลำดับ พื้นที่เพิ่มขึ้น 54.5 ตารางเซนติเมตร
question 0.3456を □ で割り,商を小数第1位まで求めると,商が4.4で,あまりが0.0024でした。 Dividing 0.3456 by □ and finding the quotient to the first decimal place, the quotient was 4.4, and remainder was 0.0024. หารด้วย 0.3456 โดย □ และหาผลหารที่มีตำแหน่งทศนิยมที่ 1 เป็น 4.4 และส่วนที่เหลือคือ 0.0024
วิธีทำ 4.4x□+0.0024=0.3456 4.4x□=0.3432 □=0.3432/4.4=0.078 check 4.4x0.078+0.0024=0.3456 ok
วิธีทำ2 0.3456/□=4.4...0.0024 4.4x□+0.0024=0.3456 4.4x□=0.3432 □=0.3432/4.4=0.078 check 4.4x0.078+0.0024=0.3456 ok
question A地点から8km離れたB地点へ行くのに,はじめは毎分64mの速さで歩き,途中から毎時4.8kmの速さで歩いたので110分でつきました。このとき,速さを変えたのはB地点から □ kmのところです。 I went to B point 8 km from point A. I started walking at a speed of 64 m / min and started walking at a speed of 4.8 km / h on the way, so I arrived in 110 min. At this time, the walking speed was changed at □ km from point B. ฉันเดินไปที่จุด B ที่อยู่ 8 กม. จากจุด A ฉันเริ่มเดินด้วยความเร็ว 64 เมตรต่อนาที และเริ่มเดินโดยความเร็ว 4.8 กม. / ชม. ดังนั้นฉันจึงมาถึงในเวลา 110 นาที ความเร็วการเดินเปลี่ยนไปที่ □ กม. จากจุด B